Címke: „mécs mónika”

Találatok száma: 21

magazin

Kreatív Európa történetek: Sokfélék vagyunk, és ez adja az erőnket

A rendszerváltás eseményeinek megörökítőjéből lett a magyar filmgyártás meghatározó producere Mécs Mónika, az Inforg–M&M Film társalapítója. Számos…

tovább

magazin

Enyedi Ildikóval és egy hongkongi sztárral találkoztunk a Füvészkertben

Bár Németországban játszódik, mégis nagyjából a fele készül Magyarországon Enyedi Ildikó nemzetközi koprodukcióban megvalósuló új filmjének, így a…

tovább

hír

Szerzői horrorfilmet készíthet Fliegauf Bence az NFI támogatásával

Erdélyben játszódó biohorrort készíthet Fliegauf Bence, valamint további fejlesztésre kapott támogatást Köbli Norbert és Bergendy Péter…

tovább

hír

Fliegauf Bence megmutatja, mi mindent szabadíthat ránk a klímaváltozás

A Csak a szél és a Rengeteg - Mindenhol látlak rendezője következő filmjének forgatókönyvén dolgozik. A Csontláz a klímaváltozásról szóló…

tovább

magazin

Egy pontig úgy volt, hogy A feleségem története fekete-fehér lesz

Enyedi Ildikó A feleségem története című nagyszabású romantikus drámáját először a CineFesten láthatta a magyar közönség. A rendező mellett Balázs…

tovább

hír

Kínában is bemutatkozott a Legjobb tudomásom szerint

A Legjobb tudomásom szerint meghívást kapott az A-kategóriás Sanghaj Nemzetközi Filmfesztivál World Debut programjába, amely a múlt héten ért véget.…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Ezért érdemes filmet csinálni

A Kreatív Európa 2014-es indulása óta több mint 150 magyar projekt részesült MEDIA támogatásban, idén pedig új szakasz indul a keretprogramban.…

tovább

hír

Enyedi Ildikó új filmjét váratlan kihívások elé állította a koronavírus

Végéhez közelednek A feleségem története utómunkálatai. A film befejezését a járvány kitörése nagyban nehezítette. Egyrészt, mert lassította az…

tovább

hír

Az Akik maradtak a nemzetközi filmkritikusokat is megérintette

Tóth Barnabás alkotása a filmkritikus zsűri rangos FIPRESCI-díját nyerte el a Szófia Nemzetközi Filmfesztiválon. Az Akik maradtak látványvilágát,…

tovább

magazin

Inkubátor 5.0: Szentpéteri Áron – A királyfi

Szentpéteri Áron mesterszakos diplomafilmjét fejlesztette tovább első nagyjátékfilmjeként, az Inkubátor tíz döntőse közt ő is a napokban mutatja be…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Olyan karikás a szemem, mint egy pandának.

Szerelem, pasta, tenger

Oszd meg! Az összes idézet